لیست پردرآمدترین مشاغل در اسپانیا 2023

فهرست محتوا

اسپانیا یکی از بهترین کشورهای اروپایی بوده که از لحاظ اقتصادی پیشرفت خوبی داشته است. به همین منظور، افراد زیادی مایل هستند برای مهاجرت به اسپانیا اقدام کنند. یکی از بهترین راه‌ها برای مهاجرت به این کشور، مهاجرت کاری است. انتخاب شغل همواره یکی از چالش‌های افراد به شمار می‌رود. اگرچه که همه شغل‌ها جایگاه خوبی در کشور اسپانیا دارند، اما بعضی از مشاغل در لیست شغل‌های پردرآمد جای می‌گیرند. از جمله پردرآمدترین مشاغل در اسپانیا در سال ۲۰۲۳ می‌توان به IT، وکالت، مهندسی مکانیک، پزشکی، مدیر فروش، متخصص ارتودنسی و… اشاره کرد.

مهاجرت به اسپانیا

اسپانیا از جمله بزرگترین کشورها در دنیا به حساب می‌آید که از امکانات رفاهی خوبی برخوردار است. برای اینکه به این کشور مهاجرت کنید، راه‌های مختلفی وجود دارد که یکی از آن‌ها مهاجرت کاری به اسپانیا است. شغل‌های متنوعی وجود دارد که شما می‌توانید از طریق آن‌ها به اسپانیا مهاجرت کنید. از جمله بهترین مشاغل در اسپانیا که درآمد بالایی دارند می‌تواه به رشته آی تی، وکیل، مهندسی مکانیک، پزشکی، مدیر فروش، متخصص ارتودنسی و… اشاره کرد. با مهاجرت به اسپانیا از طریق این مشاغل، علاوه بر اینکه شما می‌توانید به راحتی به اسپانیا مهاجرت کنید، درآمد بالایی نیز از این طریق خواهید داشت.

رشته IT

آی تی از جمله مشاغلی بوده که درآمد بالایی دارد. بنابراین در صورتی که دارای مهارت لازم در حوزه فناوری اطلاعات هستید، مشاغل مربوط به آن همچون مدیر آی تی می‌تواند انتخاب خوبی برای شما باشد. برای اینکه در این زمینه مشغول به کار شوید، می‌بایست پیش از هرچیزی تستی در حیطه نرم‌افزار، برنامه نویسی، توسعه ios و اندروید را پشت سر بگذارید. اگر این تست را با موفقیت بگذرانید، می‌توانید در شرکت یا سایر مراکز مشغول به کار شوید.

وکیل

وکالت نیز در لیست رشته های پردرآمد جای دارد. با وجود اینکه یک گروه وکیل در اسپانیا موجود است، اما در عمل می‌توان این حرفه را به دو حرفه تقسیم کرد. این دو حرفه شامل وکیل و نمایندگان دادگاه می‌شوند. وکالت در اسپانیا مستلزم داشتن مدرک کارشناسی حقوق است. همچنین برای اینکه بتوانید در این حرفه فعالیت کنید، می‌بایست اقدام به ثبت نام در کانون وکلا کنید. همچنین فردی که مایل است به شکل همیشگی مشغول به کار وکالت در اسپانیا شود، می‌بایست نام خود را در کانون وکلای دادگستری این کشور و منطقه اقامتگاه اصلی به ثبت برساند. در صورتی که در کانون وکلای دادگستری محلی این کشور ثبت نام کنید، می‌توانید در هر جایی از اسپانیا به وکالت مشغول شوید.

مهندسی مکانیک

مهندسان مکانیک نیز درآمد بالایی در اسپانیا دارند. فعالیت‌ در این حوزه، مستلزم داشتن تجربه و تحصیلات لازم است. همچنین شما باید بتوانید به زبان اسپانیایی صحبت کنید. در غیر این صورت نمی‌توانید با کارفرمایان و همکاران ارتباطات موثری داشته باشید. این مسئله نقش پررنگی در میزان موفقیت شما در حوزه کاریتان ایفا می‌کند.

پزشکی

اسپانیا از لحاظ سیستم بهداشت جهانی بهترین بوده و به همین منطور، نیازمند نیروی متخصص در شاخه‌های متفاوت پزشکی است. رشته‌های پرمتقاضی در این زمینه شامل دستیارهای بهداشتی، متخصصین نگهداری از کودک، متخصصین مراقبت از سالمندان و… می‌شوند. پزشکی نیز از جمله رشته‌های محبوب برای تحصیل بوده که با اخذ پذیرش تحصیلی آن، می‌توانید در این کشور مشغول به تحصیل شوید.

مدیر فروش

از دیگر مشاغل پردرآمد اسپانیا می‌توان به مدیر فروش اشاره کرد که این مدیر، مسئولیت‌های متفاوتی را برعهده دارد. مدیر فروش می‌بایست نسبت به همه حساب‌های موجود در بازار کار شناخت داشته باشد. همچنین این شخص، قادر به افزایش درآمد شرکت‌ها باشد و اقدام به ایجاد حساب‌های متنوعی نماید. اعلام گزارش و ردیابی حساب‌ها به مدیر شرکت در پایان هر ماه نیز از دیگر وظایف مدیر فروش محسوب می‌شود. فعالیت در این زمینه مستلزم داشتن مدرک تحصیلی و سابقه کاری در همان حیطه بوده و با برخورداری از آن، شانس موفقیت شما افزایش پیدا می‌کند.

متخصص ارتودنسی

متخصص ارتودنسی نیز از دیگر رشته‌های پردرآمد اسپانیا به شمار می‌رود. متخصصین این حوزه در واقع با دندان افراد سروکار داشته و فک‌های ناموزون را برطرف می‌سازند. برای داشتن فعالیت در این حوزه، تنها داشتن شرایط کافی نبوده و شما باید جهت اخذ مجوزهای لازم اقدام نمایید. متخصصانی که در لیست اتحادیه اروپا جای دارند و میل‌اند در اسپانیا مشغول به کار شوند، می‌بایست مدرک زبان اسپانیایی در سطح c1 را ارائه دهند. همچنین وزارت بهداشت اسوانیا نیز می‌بایست مدرک تحصیلی آن‌ها را تایید نماید.

اقامت موقت اسپانیا

در صورتی که در اسپانیا موفق به پیدا کردن شغلی شده‌اید، می‌توانید به مراجع‌ مرتبط به آن مراجعه کرده و اقامت موقت اسپانیا جهت کار کردن را دریافت کنید.  برای دریافت مجوز کار معمولی باید مراحلی را پیش ببرید این پروسه از کشور خودتان آغاز می‌گردد. برای اینکه این مجوز را دریافت کنید باید شرایطی همچون تحصیلات تجربه کاری و حقوق را لحاظ کنید. برای نمونه باید اثبات کنید که تحصیلات کافی برای انجام وظایف خود دارید و از تجربه لازم نیز برخوردار هستید.

مجوز دیگری تحت عنوان مجوز کار ماهر نیز وجود دارد. بر اساس این مجوز فعالیت شما به عنوان یک کارگر با تاییدیه بالا صورت می‌گیرد. اما برای اینکه به صورت موقت در اسپانیا ساکن شوید می‌بایست برای دریافت ویزای اقامت موقت اسپانیا اقدام نمایید. برای اینکه ویزا را دریافت کنید، باید ابتدا مراجعه‌ای به سفارت اسپانیا در کشور خود صورت گرفته و مدارک لازم را تحویل دهید. از جمله مدارک لازم می‌توان به مجوز کار ماهر گواهی مالی گواهی پزشکی و سایر اسناد اشاره کرد. بعد از اینکه مدرک شما تایید شد و هزینه‌های لازم را پرداختید ویزای اقامت موقت اسپانیا را دریافت خواهید کرد.

سخن پایانی

مهاجرت کاری به اسپانیا یکی از راه‌های مهاجرت به اسپانیا بوده که طرفداران زیادی دارد. بعضی از مشاغل در لیست پردرآمدترین شغل‌ها در سال ۲۰۲۳ در اسپانیا قرار داشته و در صورتی که شما در این مشاغل صاحب تجربه باشید، می‌توانید به مهاجرت کاری به اسپانیا پیشرفت زیادی در حیطه شغلی خود داشته باشید. از جمله مشاغل پرطرفدار و پردرآمد این کشور می‌توان به IT، وکیل، مهندس مکانیک، پزشکی، مدیر فروش و… اشاره کرد. اشخاص متخصصی که در لیست اتحادیه اروپا جای ندارند نیز باید براساس قوانین این کشور مدارک خود را به وزارت آموزش این کشور تحویل دهند تا معادل سازی انجام شود.

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Share on telegram
Share on whatsapp
Share on twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برخی از مقالات
انواع ویزای کانادا

به مهاجرت به کانادا فکر می کنید؟

مقصدی عالی برای شروع یک زندگی جدید….

فرم دریافت مشاوره

در صورت فقدان مدرک زبان ذکر بفرمایید و فیلد را خالی نگذارید (ندارم)
در صورت فقدان نمره زبان ذکر بفرمایید و فیلد را خالی نگذارید (ندارم)
ساعت دریافت مشاوره*
:
تاریخ موردنظر جهت مشاوره*