دلایل ریجکتی ویزای توریستی کانادا

فهرست محتوا

رد شدن یا ریجکت شدن ویزا یک اتفاق نگران‌کننده است که بسیاری از افراد قبل از اخذ ویزا دلهره‌ی آن را دارند. این اتفاق ممکن است به‌دلیل عدم آگاهی فرد نسبت به مراحل و شرایط اخذ ویزای توریستی کانادا اتفاق بیفتد. بهتر است قبل از درخواست ویزای توریستی با مهم‌ترین دلایل ریجکتی ویزای توریستی کانادا آشنا شد تا در وقت و هزینه خود به میزان زیادی صرفه‌جویی کرد. این دلایل می‌توانند  مدارک ناقص، شک کردن افسر، نداشتن تمکن مالی و… باشند.

شرایط اخذ ویزای توریستی کانادا

شاید برایتان جای سوال باشد که چرا ویزای توریستی از ویزاهای بسیار محبوب میان مردم است و هر ساله به میزان تقاضای آن اضافه می‌شود؟ پاسخ این سوال را می‌توان از شرایط راحت‌تر حصول آن نسبت به ویزاهای دیگر دانست. همچنین باتوجه به موقت بودن آن گزینه بسیار مناسبی برای سفر به این کشور شگفت‌انگیز است. در ادامه به شرایط لازم برای اخذ ویزای توریستی می‌پردازیم:

  • دارا بودن سابقه سفر به کشورهای خارجی مخصوصاً کشورهای حوزه شینگن
  • عدم داشتن سابقه کیفری و سوء پیشینه
  • داشتن وابستگی شغلی، خانوادگی یا تحصیلی به کشور مبدا
  • تکمیل مدارک و فرم‌های لازم برای اخذ ویزای توریستی
  • پرداخت هزینه لازم برای بررسی درخواست ویزای توریستی
  • داشتن سلامت جسمی و روانی و نداشتن بیماری‌های مسری
  • داشتن شغل مناسب با درآمد قابل قبول
  • عدم داشتن فعالیت سیاسی علیه کشور مقصد
  • درخواست مدت زمان اقامت مطابق با قوانین ویزای توریستی کانادا

مدارک مورد نیاز ویزای توریستی کانادا

علاوه‌بر شرایط گفته شده، ارائه مستندات مورد نیاز به سفارت کانادا ضروری به‌نظر می‌رسد. این مستندات ممکن است هر ساله دستخوش تغییراتی شوند. به‌طور کلی ممکن است در یک یا دو بند از مدارک لازم تغییر ایجاد شود که بهتر است قبل از تصمیم به ارائه درخواست نسبت به آن‌ها آگاهی کافی داشت. مدارک مورد نیاز برای حصول ویزای توریستی کانادا به شرح زیر است:

  • گواهی معتبر برای اثبات تمکن مالی
  • داشتن دعوت‌‌نامه رسمی و معتبر از اقوام نزدیک
  • عکس پاسپورتی ۶*۴ با زمینه سفید(رعایت حجاب برای خانم‌ها، عدم داشتن ریش و سبیل بلند، ماسک، عینک و لنز چشم الزامی‌ است)
  • کارت ملی ترجمه شده
  • پاسپورت معتبر
  • گواهی ازدواج، طلاق یا فوت همسر
  • گواهی اشتغال یا فراغت از تحصیل
  • مستندات زمین، ملک، خودرو و…
  • مدارک شغلی مورد نیاز بر حسب نوع شغل
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • تکمیل فرم اطلاعات هویتی بدون خط خوردگی

مهم‌ترین دلایل ریجکتی ویزای توریستی کانادا

حال که با شرایط و مدارک لازم برای اخذ ویزای توریستی کانادا آشنا شدید، می‌توانید حدس بزنید که ریجکت خوردن ویزای توریستی کانادا چه دلایلی می‌تواند داشته باشد. برخی از این دلایل مربوط به شرایط فرد و در برخی اوقات مربوط به ناقص بودن مدارک و مستندات ارائه شده است. در ادامه به ۵ مورد از مهم‌ترین دلایل ریجکتی ویزای کانادا می‌پردازیم.

نداشتن تمکن مالی و وضع مالی مناسب در کشور مبدا

شما به‌عنوان فردی که قصد اقامت هرچند کوتاه مدت در کشور کانادا را دارد، می‌بایست هزینه کافی برای گردش، تفریح و حمل و نقل را داشته باشید. مدارک مالی شما باید به اندازه‌ای قوی باشد که افسر را در داشتن وضعیت مالی مناسب متقاعد کند. ارائه اسناد ملکی و گردش حساب بالای بانکی می‌تواند یاری‌رسان باشد. جالب است بدانید که کسانی که در کشور مبدا شغل مناسبی ندارند یا بیکار هستند نیز، درخواست ویزای آن‌ها اپلای نمی‌شود.

مستندات ناکافی یا جعلی

قبل از اخذ ویزا، هوشیار باشید که لیست مدارک مورد نیاز برای صدور ویزا را به دقت یادداشت کنید. ممکن است در برخی بندها، اطلاعات کافی نداشته باشید، می‌توانید از مشاوران با تجربه در این زمینه استفاده کنید. پس دقت داشته باشید که مدارک شما کافی و به‌روز باشد. مورد دیگر ارائه اسناد جعلی به افسر پلیس است. دقت داشته باشید که پرونده شما ممکن است به‌وسیله چندین افسر به‌ دقت بررسی شود و اگر مدارک شما جعلی باشد مطمعناً از آن‌ها آگاه خواهند شد. علا‌وه‌بر این رفع ریجکتی ویزا در این صورت بسیار مشکل است؛ زیرا باعث بی اعتمادی افسران پلیس به درخواست شما خواهد شد.

نداشتن وابستگی خانوادگی در کشور مقصد

مشخص است که کسی که اقوام نزدیک زیادی در کشور مقصد دارد، ممکن است مدت زمان اقامت بیشتری در کشور مقصد داشته باشد. علاوه‌بر این نداشتن وابستگی خانوادگی در کشور مبدا نیز می‌تواند یکی از دلایل ریجکتی ویزای توریستی کانادا محسوب شود. برای جلوگیری از رد شدن ویزا، باید برای آفیس شرح دهید که به دلایل زیر مایل به بازگشت به وطن خود هستید. می‌توانید برای اثبات بازگشت حتمی خود از مدارک وابستگی شغلی، تحصیلی و… استفاده کنید.

زمان کافی برای اقامت

دقت داشته باشید که ویزای توریستی امکان اقامت موقت را برای شما رقم می‌زند پس حتما در بخش توضیحات مدت زمان اقامت خود را حداکثر ۶ ماه عنوان کنید. البته ویزای مولتیپل توریستی مدت زمان اقامت تا ۵ سال را دارا است. دقت داشته باشید که برنامه سفر خود را کاملا شرح داده و دلیل ماندگاری خود را بیان کنید.

عدم داشتن سوء پیشینه

جُرم‌های سبک و سنگین از دسته مواردی هستند که باعث ریجکتی ویزا توریستی خواهند شد. از جمله این جرم‌‌ها می‌توان به جرائم رایانه‌ای، دزدی، کلاه‌برداری، اخاذی و… اشاره کرد. لازم است قبل از تصمیم به درخواست ویزا، گواهی عدم سوء پیشینه را از دفتر مراجع قضایی دریافت کنید.

اقدامات مورد نیاز رفع ریجکتی ویزای توریستی کانادا

رفع ریجکتی ویزا توریستی کانادا امکان‌پذیر ولی زمان‌بر و پرهزینه است‌. البته این موضوع به میزان زیادی بستگی به‌دلیل ریجکتی ویزا دارد. اگر دلیل ریجکتی ناقص بودن مدارک، نقص در پر کردن فرم‌ها و… باشد رفع ریجکتی امکان‌پذیر است. اما در شرایطی مثل داشتن سوء پیشینه و ارائه اسناد جعلی فقط در صورت اعتراض به دادگاه فدرال قابل بررسی هستند. بهتر است قبل از تصمیم به اخذ ویزا پرونده کامل و بی‌نقصی به آفیسر ارائه دهید و از ریجکتی ویزا جلوگیری کنید.

سخن پایانی

ویزای توریستی یک فرصت مناسب برای اخذ اقامت کوتاه‌ مدت در کاناداست. این ویزا دارای شرایطی سهل است که با دقت به آن‌ها می‌توان به کشور کانادا سفر کرد. عدم آگاهی نسبت به مدارک لازم مانند پاسپورت، عکس ۶*۴، گواهی تمکن مالی، دعوتنامه و… باعث ریجکتی ویزای شما می‌شود. همچنین شرایطی مانند داشتن وابستگی به کشور مقصد، عدم سابقه سفر خارجی و… می‌توانند مانع از اپلای شدن ویزای شما شود. هرچند که رفع ریجکتی ویزای توریستی کانادا امکان‌پذیر است؛ اما به‌دلیل اتلاف وقت و هزینه توصیه می‌شود که پرونده خود را به‌صورت کامل در اختیار افسر قرار دهید تا مانع از ریجکتی ویزا شوید.

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Share on telegram
Share on whatsapp
Share on twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برخی از مقالات
انواع ویزای کانادا

به مهاجرت به کانادا فکر می کنید؟

مقصدی عالی برای شروع یک زندگی جدید….

فرم دریافت مشاوره

در صورت فقدان مدرک زبان ذکر بفرمایید و فیلد را خالی نگذارید (ندارم)
در صورت فقدان نمره زبان ذکر بفرمایید و فیلد را خالی نگذارید (ندارم)
ساعت دریافت مشاوره*
:
تاریخ موردنظر جهت مشاوره*