روش های اخذ ویزای کاری کانادا ( مراحل، مدارک، هزینه ها)

فهرست محتوا

با داشتن ویزای کاری کانادا می‌توانید به طور موقت در این کشور اقامت داشته باشید.  پس از تمام شدن قرارداد کاری در صورت تمدید، این ویزا را نیز می‌توانید تمدید کنید. درابتدا باید تصمیم بگیرید که آیا می‌خواهید به صورت موقت یا دائم در کانادا کار کنید. همچنین، باید از نوع ویزایی که مورد نظرتان است، مطلع شوید، مانند ویزای کاری معمولی، ویزای کاری برای کارقراردادی یا ویزای کاری برای تجارت. دو روش اکسپرس اینتری و سرمایه گذاری برای گرفتن ویزای کاری وجود دارد.

شرایط اخذ ویزای کاری کانادا برای ایرانیان

برای اخذ ویزای کاری کانادا موارد مهمی وجود دارد که درصورت عدم وجودشان درخواست‌تان رد می‌شود. این موارد عبارت اند از:

  • داشتن پاسپورت معتبر
  •  داشتن تمکن مالی کافی برای زندگی در آن کشور
  • ارائه مدرک تحصیلی حداقل دیپلم
  • 3 سال سابقه کار مرتبط با رشته تحصیلی
  • اثبات داشتن وابستگی‌هایی مانند خانواده، شغل و… به کارفرما
  • ثابت کردن اینکه پس از پایان سفر کانادا را ترک خواهید کرد به کارفرما

موارد فوق از اصلی‌ترین شرایط اخذ ویزای کاری هستند.

مراحل اخذ ویزای کاری کانادا

برای دریافت ویزای کاری کانادا لازم است مراحلی به ترتیب طی شوند. این مراحل شامل یافتن کارفرما، اثبات توانمدی‌ها، دریافت تائیدیه آزمون LMIA و… است. بهتر است قبل از اقدام به اخذ ویزای کاری با این مراحل و چگونگی طی کردن‌شان آشنا باشید. مراحلی که باید طی شود عبارتنداز:

  • پیدا کردن کارفرما: ابتدا باید پیشنهاد کاری از یک کارفرما کانادایی دریافت کنید. این پیشنهاد  باید جزئیات شغل، حقوق و مزایا و شرایط کاری را شامل باشد.
  • اثبات توانمندی‌های شغلی: برای اخذ ویزای کاری، باید قادر به ثابت کردن توانمندی‌های شغلی خود باشید. این مرحله شامل تحصیلات، تجربه کاری و مهارت‌های شغلی است.
  • گواهی کارفرما: کارفرمای شما باید گواهی کارفرما از اداره کار کانادا را دریافت کند. این گواهی بیانگر این است که کارفرما می‌تواند کارمند خارجی را استخدام کند.
  • تائیدیه آزمون LMIA: به معنی “تائیدیه آزمون اشتغال کانادا” است. این تائیدیه بیانگر این است که کارفرمای کانادایی مجوز استخدام کارمند خارجی را دریافت کرده . این تائیدیه توسط اداره کار کانادا صادر می‌شود و در دریافت ویزای کاری کانادا بسیار مهم است.
  • تمکن مالی : برای دریافت ویزای کاری، باید نیازمندی‌های مالی خاصی را دارا باشید. این مرحله شامل تعهد مالی کافی برای هزینه‌های زندگی در کانادا و هزینه‌های مربوط به اقامت ویزای کاری است.
  • مدت زمان پردازش: مدت زمان پردازش ویزای کاری کانادا برای هر فرد متفاوت است و ممکن است مدت زمان طولانی‌تری نیاز باشد. بنابراین، بهتر است برای اخذ هر تأییدیه رسمی و آغاز مراحل طولانی قبل از مهاجرت برنامه‌ریزی کنید.

مدارک اخذ ویزای کاری کانادا

متقاضی باید برای دریافت ویزای کاری کانادا مدارکی را ارائه کند:

  • پاسپورت
  • داشتن یک پیشنهاد کاری از سوی یک کارفرمای مقیم و یا شهروند کانادایی
  • ارسال درخواست دریافت ویزای کار به اداره مهاجرت کانادا
  • برخورداری از تجربه و سابقه کار تخصصی به همراه بیمه
  • برخورداری از تمکن مالی
  • ارائه گواهی سلامت و عدم سوء پیشینه
  • مدرک زبان فرانسوی و انگلیسی و …
  • دو قطعه عکس

به یاد داشته باشید که مدارکی مانند سند ملکی، سند ازدواج و شناسنامه باید ترجمه شده و توسط دارالترجمه رسمی مهر بخورند.

هزینه اخذ ویزای کاری کانادا

هزینه‌های مربوط به اخذ ویزای کاری کانادا می‌تواند متغیر باشند و بسته به نوع و مدت اقامت، کشور مبدأ، تعداد افراد و سایر عوامل تغییر کنند. هزینه‌ها بر حسب نوع ویزا و تعداد افراد قابل تغییر است. برای کسب اطلاعات دقیق‌تر، می‌توانید با سفارت یا کنسولگری کانادا تماس گرفته یا با مشاوران ما مشورت کنید.

معتبرترین موسسات کاریابی در کانادا

موسسات کاریابی سایت
موسسه کاریابی فدرال کانادا https://www.workopolis.com/en
موسسه کاریابی در استان آنتاریو https://www.gojobs.gov.on.ca/Jobs.aspx
موسسه کاریابی در استان آلبرتا https://www.albertajobcentre.ca
موسسه کاریابی در استان منیتوبا https://www.gov.mb.ca/govjobs
موسسه کاریابی در استان ساسکاچوان http://www.saskjobs.com
موسسه کاریابی در استان بریتیش کلمبیا https://www.gojobs.gov.on.ca/Jobs.aspx
موسسه کاریابی دولت مرکزی کانادا https://www.jobboom.com/http://www.working.com
موسسه کاریابی در استان کبک

 

https://www.jobboom.com

رتبه‌بندی فرصت‌های شغلی در کانادا

فرصت‌های شغلی رتبه بندی
حوزه رسانه ۲۳%
حوزه هتل‌داری ۱۷%
حوزه املاک ۱۵%
حوزه فناوری اطلاعات ۹%
حوزه امور مالی و بانکی ۹%
حوزه فروش ۸%
حوزه سلامت ۷%
حوزه حسابداری ۷%
حوزه آموزش ۶%

ویزای استارتاپ کانادا

ویزای استارتاپ کانادا یا Startup Visa Program، یک برنامه ویژه است که برای کارآفرینان خارجی با ایده‌های جدید و استعدادهای برتر در کانادا راه‌اندازی شده است. این برنامه به افرادی که توانمندی‌ها و طرح کسب و کار خود را ثابت کرده‌اند، اجازه می‌دهد تا در کانادا سرمایه‌گذاری کرده و کسب و کار خود را راه‌اندازی کنند. برخی از مراحل اخذ ویزای استارتاپ کانادا عبارتنداز:

  • داشتن معرفی از یک سازمان کانادایی مورد تایید اداره مهاجرت: در ابتدا، باید یک پیش درخواست (Letter of Support) از یک کارفرمای کانادایی یا صندوق سرمایه‌گذاری معتبر دریافت کنید. این درخواست، تأییدیه و حمایت از ایده و طرح کسب و کار شما است.
  • اثبات تمکن مالی: در این مرحله باید ثابت کنید می‌توانید از عهده هزینه‌های مالی زندگی و کار در کانادا بربیایید.
  • اثبات مهارت با آزمون زبان: باید به طور متوسطی به زبان فرانسوی یا انگلیسی مسلط باشید. برای این اثبات باید در یکی از دوره‌های مورد تائید اداره مهاجرت کانادا شرکت کنید.
  • عدم سوء پیشینه: برای ورود به کانادا نباید هیچ سوء پیشینه یا سابقه کیفری و مشکلات پزشکی داشته باشید.

ویزای جاب آفر کانادا

ویزای جاب آفر کانادا (Job Offer) یک نوع ویزای کاری است که با دریافت آن می‌توانید به صورت موقت در کانادا کار کنید. برای اخذ این ویزا، باید یک پیشنهاد کار مستقیم از یک کارفرمای کانادایی داشته باشید.

بعد از پیدا کردن کارفرما، باید یک پیشنهاد کار مستقیم  شامل جزئیات مانند شرح شغل، حقوق و مزایا، شرایط کاری و مدت زمان استخدام دریافت کنید. سپس کارفرما باید تائیدیه آزمون LMIA را بگیرد. پس از صدور جاب آفر می‌توانید مدارک لازم را به سفارت کانادا ارسال کنید. در مرحله بعدی انگشت‌نگاری‌ها را در سفارت انجام داده و ویزای جاب آفر کانادا خود را دریافت می‌کنید.

ویزای سرمایه گذاری کانادا

ویزای سرمایه گذاری کانادا (Canada Investor Visa) نوعی ویزا است که به فرد اجازه می‌دهد با سرمایه گذاری در کانادا، به اقامت دائم دست یابد. ویزای سرمایه گذاری کانادا به جهت جلب سرمایه، اشتغال و ایجاد فرصت‌های کسب و کار بیشتر برای شهروندان کانادا و ارتقای اقتصاد این کشور ایجاد شده است. کسب درآمد، ریسک کم و فرآیند آسان از مزایای دریافت این ویزا است.

سخن پایانی

مهاجرت به کانادا از طریق یافتن شغل، سرمایه گذاری و… امکان‌پذیر است. برای مهاجرت داشتن ویزا ضروری است.  با دریافت ویزای کاری، استارتاپ و ویزای سرمایه‌گذاری می‌توان به این کشور مهاجرت کرد. برای دریافت هرکدام از ویزاها شرایط متفاوتی وجود دارد که درصورت داشتن‌ آنها می‌توان مراحل لازم را طی کرد. برای ویزای کاری باید جاب آفری توسط کارفرما داشته باشید. پس از اثبات توانایی‌های خود و ارسال مدارک می‌توان ویزای کاری را دریافت کرد. ویزای استارتاپ برای کارآفرینانی با ایده‌های نوین وجود دارد و توسط گرفتن ویزای سرمایه‌گذاری می‌توان اقامت دائم کانادا را دریافت کرد.

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Share on telegram
Share on whatsapp
Share on twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برخی از مقالات
انواع ویزای کانادا

به مهاجرت به کانادا فکر می کنید؟

مقصدی عالی برای شروع یک زندگی جدید….

فرم دریافت مشاوره

در صورت فقدان مدرک زبان ذکر بفرمایید و فیلد را خالی نگذارید (ندارم)
در صورت فقدان نمره زبان ذکر بفرمایید و فیلد را خالی نگذارید (ندارم)
ساعت دریافت مشاوره*
:
تاریخ موردنظر جهت مشاوره*