لیست مشاغل جاب آفر کانادا

فهرست محتوا

اخذ ویزای جاب آفر کانادا، یکی از بهترین گزینه‌ها برای مهاجرت به کشور کانادا محسوب می‌شود. کشور کانادا به دلیل مساحت وسیعی که دارد و همچنین کم جمعیت بودن آن، انتخاب مناسبی برای مهاجران است. طبق تحقیقاتی که صورت گرفته است، بیشتر از 1 میلیون فرصت شغلی در کشور کانادا وجود دارد که افراد می‌توانند به واسطه اخذ ویزای جاب آفر کانادا، شغل مناسب خود را پیدا کنند. در ادامه باید گفت که بسیاری از شهرهای کانادا شغل‌های موردنظر خود را اعلام می‌کنند و افراد پس از دریافت جاب آفر، قادر هستند اقامت دائم را بدست آورند.

ناک NOK کانادا چیست؟

طبقه‌بندی مشاغل ملی یا National Occupational Classiflcation (NOK) سیستمی است که مشاغل کانادایی را توصیف می‌کند. به واسطه این سیستم، افراد جویاکار و کارفرمایان و مشاوران شغلی و تحلیل‌گران بازارکار و متخصصین آمار، دارای یک روش استاندارد برای درک و توصیف یک شغل را دارند. ناک حدود 30.000 عنوان شغلی در 500 دسته شغلی و همچنین 6 سطح برای مهارت افراد و 10 گروه شغلی بزرگ را سازماندهی و فراهم کرده است. سیستم ناک یک همکاری دوجانبه بین اداره آمار کانادا و سازمان اشتغال و توسعه اجتماعی کانادا ایجاد کرده است.

وظیفه این دو سازمان این است که طبقه‌بندی مشاغل ملی را به‌روزرسانی و نگهداری کنند. ناک علاوه ‌بر طبقه‌بندی مشاغل، اطلاعات موردنیاز مربوط به هر شغلی را اعم از مهارت‌های موردنظر شغل و شرح وظایف آن و… را شامل می‌شود. سازمان اداره مهاجرت کانادا از ناک برای مدیریت برنامه‌های مرتبط با مشاغل مختلف، تحلیل تقاضا، تامین نیروکار، پیش‌بینی فرصت‌های شغلی، تجزیه و تحلیل اطلاعات موردنظر بازارکار استفاده می‌کند. جالب است بدانید که ساختار ناک کانادا هر ده سال یک‌بار مورد بررسی و بازبینی قرار می‌گیرد. همچنین این سیستم هر 5 سال محتوا خود را به جهت پاسخ به تغییرات بازارکار به‌روزرسانی می‌کند.

توجه داشته باشید که سیستم ناک برای وظایف و کارهایی که به جهت کسب پول یا سود هستند انجام نمی‌شود، مانند شغل و کارهای داوطلبانه، سازمان‌دهی نشده است. در سیستم ناک یک طبقه‌بندی TEER وجود دارد که به معنا طبقه‌بندی ترکیبی شغل‌ها است. این طبقه‌بندی شغل‌ها را براساس مسئولیت آن شغل و تجربیات و تحصیلات و مهارت‌ها ترکیب و طبقه‌بندی می‌کند. در واقع اگر فردی بخواهد در یک شغل خاص در کانادا کار خود را پیدا کند ابتدا باید مسئولیت‌های آن شغل، تجربیات، تحصیلات و مهارت شغل موردنیاز خود را داشته باشد. همچنین مفهوم TEER باعث می‌شود که علاوه‌بر مقایسه شغل‌ها، نیازمندی‌های شغل نیز تعیین شود.

شرایط اخذ ویزا جاب آفر کانادا

جاب آفر در فارسی به معنی پیشنهاد کار است. افراد می‌توانند از طریق جاب آفر یک فرصت شغلی از طرف کارفرمایان کانادایی دریافت نمایند. به‌طورکلی در دو صورت با جاب آفر سر و کار دارید. گزینه اول مهاجرت به کانادا برای اقامت دائم، گزینه دوم مهاجرت به کانادا از طریق ورک پرمیت و ویزا کار کانادا است. اخذ ویزا جاب آفر کانادا دارای شرایطی است. اولین شرط آن معتبر بودن جاب آفر است که اگر معتبر نباشد، امکان اخذ ویزا کار وجود نخواهد داشت. جاب آفر باید حتماً تمام وقت باشد به این معنا که 30 ساعت در هفته را در بربگیرد. فصلی نباشد و حداقل مدت زمان آن یک سال باشد. همچنین ویزا جاب آفر باید تایید تاثیر بر بازار کار از طرف وزارت کانادا را داشته باشد.

برای گرفتن جاب آفر کانادا باید مراحلی را انجام دهید. ابتدا یک رزومه حرفه‌ای باتوجه به قواعد نگارشی کانادا باید تهیه کنید. سپس در سایت‌های کاریابی کانادا پروفایل درست کرده و کار حرفه‌ای خود را به زبان انگلیسی وارد کنید. لینکدین شبکه‌ای است که کارفرمایان فرصت‌های شغلی را در آن می‌گذارند و از طریق لینکدین متخصصان موردنظر خود را پیدا می‌کنند. توجه داشته باشید که باید باتوجه به تحصیلات و تخصصی که دارید شغل خود را در بازارکار کانادا پیدا کنید. در نظر داشته باشید که بیشتر شغل‌ها در سایت‌ها آگهی نمی‌شود، پس اگر فردی را در کانادا می‌شناسید می‌تواند در پیدا کردن شغل به شما کمک کند.

مدارک مورد نیاز برای ویزای جاب آفر کانادا

برای اخذ ویزا کار جاب آفر کانادا باید مدارکی را تهیه کنید که شامل موارد زیر هستند:

  • تهیه رزومه حرفه‌ای
  • توصیه‌نامه از کارفرما شغل قبلی
  • مدارک موردنیاز در رابطه با شغل آزادی که در کشور خود داشته‌اید.
  • پروژه و نمونه طرح‌های خود
  • مدارک و ریز نمرات دانشگاه
  • معادل‌سازی مدارک و ریز نمرات دانشگاه
  • انجام مصاحبه
  • اسکن تمام صفحه‌های پاسپورت
  • دو قطعه عکس 3.5 در 4.5
  • اسکن کردن ترجمه شناسنامه
  • مدرک زبان
  • گواهی عد سو پیشینه
  • اسکن کردن ترجمه سند ازدواج در صورت وجود

 

لیست جاب آفر کانادا

لیست جاب آفر کانادا دارای شغل‌های مختلفی است که افراد باید مهارت و تحصیلات و سابقه‌ کاری مرتبط به آن را داشته باشند که شامل موارد زیر هستند:

Job description نام مشاغل
transport truck driver راننده کامیون و وسایل حمل و نقل
heavy equipment operator اپراتور ماشین‌های سنگین
Bindery Small Equipment Machine Operator متصدی دستگاه کوچک صحافی
Bindery Machine Operator متصدی دستگاه صحافی
The Clean Gecko – Professional Cleaner/Assistant Manager مدیر- نیرو خدمات
Mexican Food Cook آشپز غذا مکزیکی
Aircraft mechanic مکانیک هواپیما
Electrical/Meter Trade Technician تکنسین برق / تجارت
Senior Software Developer/Solution Architect کارشناس توسعه‌دهنده نرم‌افزار
Senior GIS Technician Analyst کارشناس تحلیل‌گر تکنیک GIS
Dietary Aides دستیار رژیم غذایی
RPN’s/PSW’s/Housekeepers خانه‌دار/ دستیار مراقبت / پرستار خانگی
Skilled Trades Worker – Refrigeration Mechanic مکانیک برودتی – نیرو ماهر آموزش
paint supervisor نقاش هواپیما
production supervisor سرپرست تولید
structures supervisor مهندسی ساخت هواپیما
Aircraft maintenance engineer (AME) مهندس تعمیر و نگهداری هواپیما
industrial millwright آسیاب صنعتی
machinist ماشین‌کار
Web Developer توسعه‌دهنده شبکه یا وب
IT Administrator مدیر فناوری اطلاعات
purchasing agent مسئول خرید قطعات هواپیما
aircraft certification authority (ACA) مرجع صدور گواهینامه هواپیما
Construction ساخت و ساز
installer نصاب
Building Painter نقاش ساختمان
Production and repair of electrical and electronic appliances تولید و تعمیر لوازم برقی و الکترونیکی
kitchen manager سرپرست آشپرخانه
Restaurant and cafe operator متصدی رستوران و کافه
hotelier هتل‌داری
Restaurateur رستوران‌داری
Management jobs مشاغل مدیریتی
purchase manager مدیر خرید
financial manager مدیر مالی
Industrial jobs مشاغل صنعتی
Warehousing jobs مشاغل انبارداری

لازم به ذکر است که اگر شرایط ویزا جاب آفر را ندارید، قادر خواهید بود از طریق مهاجرت تحصیلی اقدام به اخذ ویزای کانادا کنید و پس از آن به دنبال شغل موردنظر خود باشید.

سخن پایانی

به‌طورکلی در کشور کانادا فرصت‌های شغلی بی‌نظیری وجود دارد که افراد می‌توانند نسبت به تخصص و مهارتی که دارند به آن مشغول شوند. برای مهاجرت کاری به کانادا اولین راه‌کار اخذ جاب آفر کانادا به جهت ویزا کار است. البته گفتنی است که قوانین کانادا و شرایط آن نسبت به هر فرد و هر شغلی متفاوت است. اما در کل، افراد باید شرایطی مانند مدرک زبان معتبر فرانسوی یا انگلیسی را دارا باشند. در آخر باید گفت که پس از چک کردن رزومه و مصاحبه توسط کارفرما ویزا جاب آفر صادر می‌شود. همچنین هزینه اخذ جاب آفر کانادا برای هر یک نفر به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد.

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Share on telegram
Share on whatsapp
Share on twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برخی از مقالات
انواع ویزای کانادا

به مهاجرت به کانادا فکر می کنید؟

مقصدی عالی برای شروع یک زندگی جدید….

فرم دریافت مشاوره

در صورت فقدان مدرک زبان ذکر بفرمایید و فیلد را خالی نگذارید (ندارم)
در صورت فقدان نمره زبان ذکر بفرمایید و فیلد را خالی نگذارید (ندارم)
ساعت دریافت مشاوره*
:
تاریخ موردنظر جهت مشاوره*