هزینه مهاجرت به اسپانیا از طریق کار، تحصیل و سرمایه‌ گذاری

فهرست محتوا

اسپانیا یکی از کشورهایی است که متقاضی زیادی برای مهاجرت دارد. برای مهاجرت به این کشور، روش‌های مختلفی نظیر مهاجرت به اسپانیا از طریق ثبت شرکت، مهاجرت از طریق خرید املاک، کار، تحصیل و سرمایه‌گذاری وجود دارد. بسته به شرایط سنی و اهداف، می‌توانید هرکدام از این روش‌ها که می‌خواهید انتخاب کنید. یکی از مهم ترین مواردی که قبل از مهاجرت باید به آن توجه داشت؛ مسئله هزینه‌ها است. هزینه مهاجرت از طریق هر روش به اسپانیا مختلف است. به عنوان مثال هزینه برای مهاجرت شامل درخواست ویزا، عکس بیومتریک، ترجمه مدارک، هزینه اقامت و… می‌شود. بسته به نرخ تورم و صعود بودن قیمت‌ها معمولا این هزینه‌ها متغییر هستند.

هزینه مهاجرت از طریق کار

اسپانیا کشوری است که تقاضای زیادی برای ویزای کاری دارد، چون یکی از بهترین کشورها برای کار و امکانات مناسبی برای زندگی است. برای مهاجرت از طریق کار، باید یک سری شرایط را دارا باشید؛ به عنوان مثال داشتن پیشنهاد کاری از یکی از شرکت‌های اسپانیا، مدرک تحصیلی مرتبط با کار، مدارک مورد نیاز نظیر اقامت، اثبات هویت و سوابق کاری، پرداخت هزینه‌های ویزا که برحسب روز متغییر است. هزینه‌ مهاجرت کاری معمولا برای هر فرد مختلف است.

این هزینه‌ها شامل ترجمه مدارک، درخواست ویزا و هزینه صدور ویزا می‌شود. هزینه‌های دیگر نیز شامل هزینه‌های اقامتی، شرکت در دوره‌های آموزشی مرتبط با شغل و هزینه مربوط به اعتبار‌نامه بانکی برای اثبات دارایی‌ها می‌شوند. کسانی که در حوزه پزشکی و  it مهارت دارند شانس زیادی برای پیدا کردن کار دارند؛ اما پیدا کردن کار در سایر رشته‌ها کار چندان آسانی نیست.

هزینه مهاجرت از طریق تحصیل

آسان‌ترین روش برای مهاجرت به کشور اسپانیا را می‌توان از طریق تحصیل دانست؛ چرا که یکی از کشورهای ارزان برای تحصیل و دارای دانشگاه‌هایی با اعتبار بالایی است. برای تحصیل در این کشور، باید از یکی از دانشگاه‌های آن پذیرش بگیرید و در مصاحبه شرکت کنید تا بتوانید ویزای تحصیلی دریافت کنید. ویزای تحصیلی یک ویزای موقت برحسب مدت تحصیل شما است و بعد از اتمام تحصیل تمام می‌شود.

تحصیل در مقطع کارشناسی در دانشگاه‌های دولتی فقط با زبان اسپانیایی صورت می‌گیرد و حتما باید به این زبان مسلط باشید؛ ولی در مقاطع بالاتر تحصیل به دو زبان اسپانیایی و انگلیسی امکان‌پذیر است. افراد بعد از اتمام تحصیل 12 ماه فرصت دارند در همان جا به دنبال کار بگردند؛ ولی بهتر است دو ماه قبل از اتمام تحصیل اقدام به پیدا کردن کار کنند و بعد از آن می‌توانند ویزای خود را به ویزای کار تغییر دهند. هزینه‌های مهاجرت تحصیلی عبارت اند از: هزینه کالج، خوابگاه، پزشکی که در دانشگاه های دولتی رایگان است، کتاب و لوازم، پشتیبان آموزشی، هزینه‌های روزانه و ثبت نام هر ترم که مربوط به کالج می‌شود. نمی توان مبلغ ثابتی را برای این هزینه‌ها بیان کرد چون هزینه‌ها با‌توجه به نرخ تورم درحال تغییر هستند.

هزینه مهاجرت از طریق سرمایه گذاری

یکی دیگر از روش‌ها برای مهاجرت سرمایه‌گذاری است. این روش به گلدن ویزا هم معروف است که افراد می‌توانند با یک سرمایه‌گذاری مشخص آن را دریافت کنند. این سرمایه‌گذاری را می‌توان از طریق خرید سهام یک شرکت اسپانیایی که باید به مبلغ 1 ملیون یورو باشد یا خرید املاک یا وارد کردن سرمایه به بازار کار انجام داد، به عنوان مثال شرکتی تاسیس کنید که این مبلغ حتما باید حداقل 500 هزار یورو باشد. در روش سرمایه‌گذاری اقامت اولیه 2 سال و بعد 3 سال تمدید می‌شود و بعد از گذشت 5 سال اقامت دائمی می‌شود.

سرمایه گذاری از طریق خرید املاک

برای مهاجرت به اسپانیا از طریق خرید املاک می‌توانید، اقامت موقت دریافت کنید. مهاجرت به اسپانیا از طریق خرید املاک، بهترین نوع سرمایه‌گذاری‌ و یکی از روش‌های مستقل مهاجرت به این کشور به شمار می‌رود. افراد باید ملکی به ارزش 500 هزار یورو خریداری کنند که اقامت این کشور را اخذ کنند. البته می‌توان چندین ملک را به ارزش 500 هزار یورو نیز خریداری کرد.

علاوه‌بر خرید املاک هزینه‌های دیگری هم وجود دارد که شامل مالیات، مالیات انتقال ملک و هزینه تمبر مالیاتی می‌شود. اگر افراد از طریق خرید املاک به دنبال اخذ دائمی اقامت هستند، نباید در این مدت ملک خود را بفروشند. پس از یک سال اقامت می‌توان برای تمدید برای خانواده خود نیز ویزا یک ساله تهیه کرد، بعد از گذشت 5 سال اقامت دائمی می‌شود.

سرمایه گذاری از طریق ثبت شرکت

تأسیس شرکت هم مانند خرید املاک یک روش جدا برای مهاجرت به این کشور است که به عنوان مهاجرت از طریق ثبت شرکت شناخته می‌شود. مهاجرت به اسپانیا از طریق ثبت شرکت به چند روش می‌توان ثبت شرکت را انجام داد که شامل موارد زیر می‌شوند:

  • تاسیس یک شرکت جدید
  • شراکت با یکی از شرکت‌های اسپانیایی
  •  زیر مجموعه یک شرکت اسپانیایی
  • افتتاح یک شعبه از یک شرکت ایرانی معتبر در اسپانیا

برای ثبت شرکت مراحلی وجود دارد؛ این مراحل به شرح زیر است:

  • همه افرادی که قصد راه اندازی کسب و کار یا سرمایه‌گذاری را در این کشور دارند طبق قانون باید کد اقتصادی دریافت کنند.
  • دریافت نام شرکت از سایت the Mercantile Registry
  • مراحل دریافت کد شناسایی مالیاتی از اداره مالیات،
  • تاییدیه حساب بانکی
  • ارائه یک طرح توجیهی اقتصادی برای وزارت بازرگانی اسپانیا که در آن برنامه 3 ساله آینده شرکت و سود آور بودن آن نوشته شده باشد، بعد برای درخواست ویزا به سفارت مراجعه کنید.
  • ثبت شرکت هم شامل هزینه‌های درخواست ویزا، پرداخت مالیات، دریافت کد شناسایی مالیاتی و هزینه‌های دیگر می‌شود.

سخن پایانی

اسپانیا از بهترین و پر متقاضی‌ترین کشور برای مهاجرت به شمار می‌رود. روش‌های زیادی برای مهاجرت به این کشور وجود دارند که هرکدام دارای هزینه‌های مختلفی هستند. درکل هزینه‌های درخواست ویزا، ترجمه مدرک، عکس بیومتریک و هزینه اقامت در هر روش مشترک است. هرکدام از روش‌ها برای مهاجرت خوب است. شما می‌توانید برحسب نیازهای خود یکی از آن‌ها را برای اقامت انتخاب کنید. راحت‌ترین روش مهاجرت از طریق تحصیل است، دانشگاه‌های اسپانیا از لحاظ علمی در مرتبه بالایی قرار دارند و کشوری ارزان برای تحصیل به شمار می‌رود به همین دلیل مورد توجه بسیاری از افراد قرارگرفته است. برحسب شرایط و موقعیت و هزینه‌ها می‌توانید از هرکدام از روش‌ها برای مهاجرت استفاده کنید.

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Share on telegram
Share on whatsapp
Share on twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برخی از مقالات
انواع ویزای کانادا

به مهاجرت به کانادا فکر می کنید؟

مقصدی عالی برای شروع یک زندگی جدید….

فرم دریافت مشاوره

در صورت فقدان مدرک زبان ذکر بفرمایید و فیلد را خالی نگذارید (ندارم)
در صورت فقدان نمره زبان ذکر بفرمایید و فیلد را خالی نگذارید (ندارم)
ساعت دریافت مشاوره*
:
تاریخ موردنظر جهت مشاوره*