ویزای تحصیلی کانادا برای خانواده

فهرست محتوا

هزاران متقاضی بین المللی از نقاط مختلف جهان از جمله ایران، هر ساله تحصیلات‌شان را در کالج‌ها و دانشگاه‌های معتبر کانادا دنبال می‌کنند. برای دستیابی به این هدف نیازمند ویزای دانشجویی کانادا ویزای دانش آموزی کانادا و به طور کلی ویزای تحصیلی این کشور هستید.

بسیاری از این افراد متقاضی ویزا متاهل هستند و خانواده‌هایی دارند که نمی‌خواهند از آنها جدا شوند. اگر شما نیز در موقعیت مشابهی قرار گرفته‌اید، ممکن است از خودتان بپرسید: “آیا همسرم می‌تواند در حالی که من مشغول تحصیل هستم در کانادا کار کند؟” پاسخ مثبت است.

اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) به هر دانشجوی بین المللی این امکان را می‌دهد که برای مجوز کار همسر اقدام کند.

زوج‌هایی که قصد دارند با استفاده از این روش به کانادا بیایند، اغلب فکر می‌کنند که باید جداگانه برای ویزای تحصیلی خود و مجوز کار آزاد همسر خود اقدام کنند که به دلیل توصیه‌های نادرستی است که از مشاوران مهاجرت دریافت کرده‌اند.

به طور کلی بهتر است زوجین با هم برای ویزای تحصیلی کانادا و اجازه کار همسر اقدام کنند. این مقاله بررسی خواهد کرد که چرا درخواست ویزای تحصیلی و کار همسر به صورت همزمان گزینه بهتری است و چگونه می‌توان آن را دنبال کرد.

IRCC درخواست‌های ویزای تحصیلی کانادا با همسر و فرزند را به دلیل زمان پردازش سریع تر آنها تشویق می‌کند. ترتیب جایگزین، که در آن شما می‌توانید برای هر یک جداگانه درخواست دهید، بسیار بیشتر طول می‌کشد. برای مثال، درخواست ویزای دانشجویی حدود 2 تا 3 ماه طول می‌کشد. اگر پس از دریافت ویزای تحصیلی شما، همسرتان برای اجازه کار خود درخواست دهد، باید چندین ماه صبر کند تا بتواند به شما در کانادا ملحق شود. شما می‌توانید این فرآیند را دور زده و با کمک مشاوران با تجربه به سرعت برای ویزای تحصیلی کانادا به همراه همسر خود اقدام کنید.

ویزای تحصیلی کانادا برای متاهلین

اما اگر به دنبال ویزای کار برای همسر نیستید و می‌خواهید او را فقط به عنوان همراه در کنار خود داشته باشید شرایط مقداری متفاوت می‌شود.

افسران ویزای کانادا درخواست‌های مجوز تحصیلی را که شامل اعضای خانواده همراه است، بررسی می‌کنند، اما گنجاندن اعضای خانواده در درخواست مجوز تحصیل ممکن است بر تصمیم افسر ویزا تأثیر بگذارد.

مجوزهای تحصیلی کانادا، مجوزهای اقامت موقت هستند، به این معنی که دارنده مجوز تحصیلی باید افسر ویزا را متقاعد کند که پس از پایان مدت مجوز، کانادا را ترک خواهند کرد. در برخی موارد، اگر دانشجویی بخواهد تمام خانواده خود را با خود به کانادا بیاورد، افسر ویزا ممکن است مشکوک شود که واقعاً قصد ترک کانادا را پس از برنامه تحصیلی خود ندارد. این می‌تواند بر تصمیم افسر ویزا در مورد صدور یا عدم صدور مجوز تحصیل تأثیر بگذارد.

از همه متقاضیان ویزای تحصیل خواسته می‌شود که اظهار نامه‌ای را ارائه دهند که توضیح دهد چرا می‌خواهند تحصیل در کانادا را دنبال کنند. متقاضی می‌تواند از این اظهارنامه برای توضیح اینکه چرا می‌خواهد همسر و فرزندانش او را در کانادا همراهی کنند، استفاده کند اما تصمیم نهایی در مورد تایید مجوز تحصیل در اختیار افسر مهاجرت است.

توجه داشته باشید که این امکان وجود دارد که یک فرد بدون اعضای خانواده خود برای مجوز تحصیل اقدام کند، اما بعداً یک درخواست اصلاح شده برای درخواست مجوز برای اعضای خانواده برای پیوستن به آنها در کانادا ارسال کند.

اما این روش اگر از راه صحیح و از طریق مشاوران کاربلد دنبال نشود می‌تواند منجر به متهم شدن فرد به ارائه اطلاعات نادرست گردیده که مجازات‌هایی از جمله محرومیت پنج ساله از حضور در کانادا را به دنبال دارد. همچنین متقاضیان باید در زمان درخواست ویزا منابع مالی کافی برای حمایت از خود و خانواده را در طول سال اول تحصیل ارائه دهند و باید بدانند که این امر چگونه بر نیازهای مسکن و بیمه درمانی آنها تاثیر می‌گذارد.

با در نظر گرفتن موارد ذکر شده در بالا که ممکن است در تأیید مجوز تحصیل تاثیر داشته باشد، اگر ویزای یک تبعه خارجی برای تحصیل در کانادا با همراهی همسرش تایید شود، آنگاه همسرش هم واجد شرایط درخواست برای مجوز کار آزاد خواهد بود.

این مجوز کار به او اجازه می‌دهد تا برای هر کارفرمایی در کانادا برای مدتی مشابه با مجوز تحصیلی شریک زندگی خود به طور تمام وقت کار کند. اما اگر هر دو طرف علاقه‌مند به ادامه تحصیل در کانادا هستند، هر کدام باید برای مجوزهای تحصیلی جداگانه درخواست دهند.

شرایط فرزندان در ویزای تحصیلی کانادا

اگر ویزای یک تبعه خارجی برای تحصیل در کانادا با همراهی فرزند تحت تکفلش تایید شود، در این صورت برای کودک نیز ویزای دانش آموزی کانادا صادر می‌شود که اجازه اقامت وی در کانادا را برای مدتی مشابه با مجوز متقاضی اولیه صادر می‌کند.

همه کودکان خردسال حق دارند در مقطع پیش دبستانی، ابتدایی یا متوسطه تحصیل کنند مشروط بر اینکه یکی از والدین آنها اجازه کار یا تحصیل در کانادا را داشته باشد.

اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا «فرزند تحت تکفل» را فردی زیر 22 سال بدون همسر یا شریک زندگی تعریف می‌کند. اگر فردی بالای 22 سال به دلیل شرایط روحی یا جسمی قادر به تأمین مالی خود نباشد، ممکن است همچنان به عنوان یک فرد وابسته در نظر گرفته شود.

ویزای تحصیلی کانادا برای متاهلین

مراحل درخواست ویزای تحصیلی به همراه ویزای کار همسر برای مهاجرت به کانادا

اگر قصد دارید ویزای تحصیلی و مجوز کار همسرتان را به طور همزمان دنبال کنید، باید مراحل درخواستی که در زیر توضیح داده شده است را دنبال کنید:

مرحله 1: انجام تحقیق و برنامه ریزی؛ اولین قدم انجام تحقیقات و برنامه ریزی کافی است. این مرحله شامل توجه به نوع و سطح تحصیلاتی است که می‌خواهید دنبال کنید و بر این اساس برای کالج‌ها و دانشگاه‌های کانادا

درخواست دهید. سپس باید روند صحیح را برای درخواست ویزای دانشجویی خود انتخاب کنید. برای کمک در این مورد می‌توانید با یک متخصص با تجربه در ارتباط باشید. باید توجه داشته باشید که چه مدارک تحصیلی، سطح زبان و منابع مالی را باید همراه با درخواست خود ارسال کنید.

مرحله 2: در آزمون‌های زبان شرکت کنید.

فرد متقاضی ویزای دانشجویی و همسرش باید در آزمون‌های زبانی شرکت کنند که نشان دهنده مهارت آنها باشد. هنگامی که نتایج آزمون را دریافت کردید، باید آن را با درخواست ویزای خود ضمیمه کنید.

مرحله 3: در این مرحله، باید درخواست‌های خود را برای ویزای دانشجویی و اجازه کار همسر پر کرده و ارسال کنید. مطمئن شوید که تمام مدارک خواسته شده برای هر درخواست را درج کرده باشید.

مرحله 4: منتظر تصمیم افسر مهاجرتی باشید.

اگر درخواست ویزای تحصیلی شما تایید شده باشد، ویزای دانشجویی خود را دریافت کرده و اجازه رفتن به کانادا را خواهید داشت. اگر اجازه کار همسر شما تایید شود، حدود دو هفته پس از تایید ویزای تحصیلی شما، یک ابلاغیه دریافت خواهد کرد. خانواده‌تان پس از دریافت مجوز کار می‌توانند به شما در کانادا بپیوندند.

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Share on telegram
Share on whatsapp
Share on twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برخی از مقالات
انواع ویزای کانادا

به مهاجرت به کانادا فکر می کنید؟

مقصدی عالی برای شروع یک زندگی جدید….

فرم دریافت مشاوره

در صورت فقدان مدرک زبان ذکر بفرمایید و فیلد را خالی نگذارید (ندارم)
در صورت فقدان نمره زبان ذکر بفرمایید و فیلد را خالی نگذارید (ندارم)
ساعت دریافت مشاوره*
:
تاریخ موردنظر جهت مشاوره*