میزان تمکن مالی برای ویزای تحصیلی اسپانیا

فهرست محتوا

امروزه افراد بسیاری مایل هستند به اسپانیا مهاجرت کنند که یکی از ساده‌ترین راه‌ها را می‌توان دریافت ویزای تحصیلی دانست. یکی از شرایط دریافت ویزای تحصیلی اسپانیا داشتن تمکن مالی است. برای داشتن تمکن مالی، شما حداقل به هشت هزار یورو نیاز دارید که بعضی از دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی نیز رقم بالاتری را در نظر گرفته‌اند. آیا می‌دانید که مهاجرت به اسپانیا از طریق تحصیلی به چه صورت است؟ دریافت ویزای تحصیلی چه شرایطی دارد؟ به راستی چگونه می‌توان داشتن تمکن مالی را به اثبات رسانید؟

مهاجرت به اسپانیا

شاید شما نیز یکی از افرادی باشید که قصد مهاجرت به اسپانیا را دارید. یکی از شیوه‌های آسان و خوب جهت مهاجرت به اسپانیا را می‌توان تحصیل دانست. سیستم آموزشی اسپانیا از کیفیت بالایی برخوردار بوده و دانشجویان خارجی زیادی در دانشگاه‌های آن مشغول به تحصیل هستند. برای اینکه از راه تحصیل اقامت اسپانیا را دریافت نمایید، می‌بایست ازبین دوره‌های کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکتری یا سایر دوره‌های کوتاه مدت زبان، اقدام به دریافت پذیرش تحصیلی کنند.

پس از آن ویزای دانشجویی را دریافت نمایند‌‌. مدت زمان اعتبار ویزای اقامتی در واقع به مدت زمان تحصیل شما در این مقطع تحصیلی وابسته است. مدت زمان این اقامت بسته به مقطع تحصیلی شما بین سه تا نه ماه یا حتی دو تا چهار سال تغییر می‌کند. البته در شرایطی که فرد تحصیل خود را در مقاطع بالاتر ادامه دهد می‌تواند ویزای خود را تمدید کند. ارائه اغلب برنامه‌های آموزشی دانشگاه این کشور به هر دو زبان انگلیسی به اسپانیایی صورت می‌گیرد.

در صورتی که شما به زبان اسپانیایی تحصیل کنید، هزینه کمتری را در مقایسه با زبان انگلیسی پرداخت خواهید کرد. البته این امکان برای شما وجود دارد که پیش از مراحل اداری و دانشگاهی اقدام به شرکت در کالج‌های زبان اسپانیایی نمایید تا زبان اسپانیایی شما به خوبی تقویت شود. در صورتی که شما به عنوان یک دانشجو از راه تحصیلی به اسپانیا مهاجرت کنید، می‌توانید در این کشور به مدت ۲۰ ساعت در هفته مشغول به کار شوید.

همچنین درآمد حاصل از آن را می‌توانید به عنوان کمک هزینه، صرف زندگی و تحصیل در این کشور کنید. بعد از اینکه دوره تحصیلی شما به پایان رسید، دوازده ماه فرصت دارید تا شغل پیدا کرده و ویزای دانشجویی خود را به کاری تغییر دهید.

ویزای تحصیلی اسپانیا

یکی از راه‌های عالی مهاجرت را می‌توان دریافت ویزای تحصیلی دانست. ویزای تحصیلی اسپانیا بخش های مختلفی داشته که شامل ویزای دانشجویی، ویزای تهیه پروژه، ویزای پژوهشگر، ویزای کارآموزی و خانوادگی می‌شود. متقاضیان بر اساس هدف خود باید یکی از آن‌ها را انتخاب کرده و مدارک و شرایط را مهیا سازند. از جمله مراحل اصلی دریافت ویزا تحصیلی اسپانیا می‌توان به انجام مصاحبه در سفارت اشاره کرد. در این مرحله، افسر پرونده باید قانع شود که شما تنها به منظور تحصیل به اسپانیا مهاجرت می‌کنید.

هزینه‌های درخواست، سفارت و بیمه از جمله هزینه‌های دریافت ویزای تحصیلی به حساب می‌آیند. موارد زیر، اشاره به انواع ویزاهای تحصیلی اسپانیا دارد.

  • ویزای دانشجویی: صدور این ویزا برای دانشجویانی صورت می‌گیرد که مایل است در یک دانشگاه یا موسسه آموزش عالی در این کشور مشغول به تحصیل شوند.
  • ویزای انجام پروژه: بعضی از اشخاص و شرکت‌های خارجی اسپانیا نسبت به انجام تعدادی پروژه در اسپانیا علاقه نشان می‌دهند. همچنین بعضی از دانشجویان پروژه‌هایی دارند که انجام آن، امکان‌پذیر است؛ از این رو، برای این افراد شاهد صدور ویزای انجام پروژه هستیم.
  • ویزای کارآموزی: این مدل ویزا به دانشجویان یا فارغ‌التحصیلانی اختصاص دارد که کارآموزی خود را در یک شرکت یا سازمان می‌گذرانند.
  • ویزای پژوهشگر: برای اشخاصی که مایل هستند در یک دانشگاه یا موسسه پژوهشی این کشور به تحقیق مشغول شوند، این مدل ویزا صادر می‌گردد.
  • ویزای خانوادگی: برای اشخاصی که در کنار خانواده خود قصد مهاجرت به اسپانیا را دارند، شاهد صدور ویزای خانوادگی هستیم.

تمکن مالی ویزای تحصیلی اسپانیا

دریافت ویزای تحصیلی اسپانیا مستلزم داشتن میزان تمکن مالی کافی است. به همین منظور می‌بایست مبلغی حداقل معادل ۸۰۰۰ یورو را در حساب خود ذخیره داشته باشید. همچنین امکان دارد بعضی از دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی خواستار مبلغ بالاتری شوند. جدای از این مورد اینکه شما توانایی پرداخت هزینه‌های زندگی و تحصیل را دارید، باید به اثبات برسد. برای نمونه شما باید ثابت کنید که می‌توانید هزینه‌های محل سکونت، غذا، حمل‌ونقل و دیگر هزینه‌های واجب را بپردازید. برای اینکه تمکن مالی ویزای تحصیلی اسپانیا به اثبات برسد، می‌توانید شیوه‌های زیر را به کار گیرید.

  • نمایش مدارک بانکی: امکان گرفتن گواهی از حساب بانکی وجود دارد که می‌تواند موجودی حساب و تاریخچه تراکنش‌ها را به آن‌ها نشان دهد.
  • نمایش مدارک مالی: سرمایه‌گذاری‌های شما، سرمایه گذاری در بازار سرمایه یا سایر دارایی‌ها گرینه خوبی جهت اثبات تمکن مالی به شمار می‌روند.
  • نامه پشتیبان: این امکان برای شما وجود دارد که به شخص یا سازمانی که شما را تحت حمایت مالی قرار داده، درخواست نامه پشتیبان نمایید.
  • فعالیت در بازار کار: در صورتی که شما اکنون در بازار کار فعالیت دارید، محل کارتان گزینه خوبی برای اثبات تمکن مالی به شمار می‌رود.
  • قرض گرفتن: امکان قرض گرفتن مبلغی و استفاده از آن جهت اثبات تمکن مالی برای شما وجود دارد.

اقامت دانشجویی اسپانیا

در صورتی که برنامه تحصیلی شما بیشتر از شش ماه به طول انجامد، می‌بایست طی سی روز بعد از اینکه به اسپانیا راه یافتید، جهت دریافت اجازه اقامت دانشجویی اسپانیا اقدام کنید. بنابراین دریافت کارت اقامت دانشجویی اسپانیا بعد از ورود به این کشور از ضروریات به حساب می‌آید. برای دریافت آن باید به نزدیک‌ترین شعبه اداره مهاجرت یا ایستگاه پلیس محلی مراجعه کرده و باید مدارکی همچون نامه اقامت، نامه پذیرش تحصیلی، پاسپورت، شناسنامه به همراه عکس تحویل دهید.

سخن پایانی

مهاجرت تحصیلی به اسپانیا را می‌توان یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای مهاجرت به اسپانیا دانست. همچنین کیفیت بالای آموزش در دانشگاه های اسپانیا، افراد را مجاب می‌کند که برای مهاجرت به اسپانیا اقدام نمایند. مهاجرت تحصیلی به اسپانیا مستلزم داشتن تمکن مالی در حدود هشت یورو و سایر شرایط بوده که شما باید آن‌ها را به اثبات برسانید. ویزای تحصیلی اسپانیا انواع مختلفی داشته و شما برحسب هدف خود، می‌توانید برای دریافت هریک اقدام نمایید. برای دریافت کارت اقامت دانشجویی نیز باید در یک ماه اولیه ورود به این کشور برای دریافت آن اقدام نمایید.

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Share on telegram
Share on whatsapp
Share on twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برخی از مقالات
انواع ویزای کانادا

به مهاجرت به کانادا فکر می کنید؟

مقصدی عالی برای شروع یک زندگی جدید….

فرم دریافت مشاوره

در صورت فقدان مدرک زبان ذکر بفرمایید و فیلد را خالی نگذارید (ندارم)
در صورت فقدان نمره زبان ذکر بفرمایید و فیلد را خالی نگذارید (ندارم)
ساعت دریافت مشاوره*
:
تاریخ موردنظر جهت مشاوره*