بهترین روش های مهاجرت به اسپانیا

مهاجرت به اسپانیا
فهرست محتوا

روش‌های مختلفی برای مهاجرت به اسپانیا وجود دارد که از جمله آنها می‌توان به استفاده از ویزای کار، ویزای تحصیل و ویزای سرمایه گذاری و .. اشاره کرد.

استفاده از هر کدام از این روش‌های مهاجرت، بستگی به شرایط شما داشته و مراحل مخصوص به خود را دارد.

در زمان ورود به این کشور می‌توانید برای گرفتن مجوز اقامت اقدام کنید که در صورت موافقت، به مدت یک تا دو سال معتبر است و پس از پایان یافتن اعتبار، می‌توانید درخواست تمدید آن را ارائه دهید.

اگر بتوانید بدون هیچ مشکلی برای پنج سال متوالی در اسپانیا ماندگار شوید، مجوز اقامت دائم برای شما صادر می‌شود و در نهایت با ده سال اقامت و به شرط تسلط به زبان اسپانیایی، می‌توانید شهروند این کشور شوید.

در اینجا به روش‌های مختلف مهاجرت به این کشور محبوب اروپایی بیشتر می‌پردازیم.

مهاجرت به اسپانیا از طریق تحصیل

از آسان‌ترین روش‌های مهاجرت به این کشور استفاده از ویزای تحصیلی اسپانیا است.

برای دست یافتن به این هدف، ابتدا باید از یکی از دانشگاه‌های این کشور پذیرش را دریافت کنید، در ادامه مدارک مورد درخواست سفارت را تهیه و تکمیل نمایید و در نهایت مصاحبه سفارت را به خوبی انجام دهید.

لازم به ذکر است که علاوه بر شرایط مورد اشاره، برای تحصیل در مقطع کارشناسی در دانشگاه‌های این کشور حتما باید در یک آزمون ورودی شرکت کرده و آن را با موفقیت پشت سر بگذارید.

همچنین تحصیل در مقطع کارشناسی نیاز به تسلط به زبان اسپانیایی دارد اما در مقاطع بالاتر به زبان انگلیسی هم می‌توانید ادامه تحصیل دهید.

در زمان تحصیل در دانشگاه‌های این کشور، شما مجوز انجام هفته‌ای ۲۰ ساعت کار به صورت دانشجویی را برای کسب درآمد دارید.

پس از پایان دادن به تحصیلات و در صورتی که تمایل به ماندن در اسپانیا داشته باشید باید به دنبال پیدا کردن شغل مناسبی باشید تا بتوانید ویزای خود را تبدیل به ویزای کار کنید.

به طور معمول یک سال پس از پایان یافتن ویزای تحصیلی فرصت دارید تا شغلی پیدا کنید که دریافت این مجوز یک ساله، نیازمند ارائه درخواست از سوی شماست که توصیه می‌شود حداقل دو ماه پیش از پایان یافتن اعتبار ویزای تحصیلی نسبت به دریافت مجوز یک ساله اقدام کنید و آن را به روزهای آخر موکول نکنید.

توجه کنید که اگر در این مدت موفق به پیدا کردن شغل شدید مجوز انجام آن را ندارید و قطعی کردن موقعیت شغلی شما به بعد از دریافت ویزای کار موکول می‌شود.

مهاجرت به اسپانیا

مهاجرت از طریق کار به اسپانیا

برای دریافت این نوع مجوز و ویزا جهت سفر به کشور اسپانیا، شما باید پیش از سفر و از طریق سایت‌های کاریابی این کشور موفق به پیدا کردن شغل شوید و از سوی کارفرمای اسپانیایی جاب آفر مورد نظر را دریافت نمایید. همچنین از شروط اصلی برای دریافت ویزای کار تسلط کامل به زبان اسپانیایی است.

در ابتدا به شما مجوز کار یکساله داده می‌شود که در صورت رضایت کارفرما و پابرجا بودن سایر شرایط موردنیاز این مدت قابل تمدید بوده و پس از رسیدن به پنج سال کار متوالی، شما اقامت دائم این کشور را به دست خواهید آورد.

در گذشته فقط اتباع کشورهای اتحادیه اروپا مجوز کار در تمام بخش‌های کشور اسپانیا را داشتند اما به تازگی و بر اساس دستورالعملی که از سوی وزارت کار این کشور به تمام صنایع و کارخانجات ابلاغ شده است، اتباع سایر کشورهای ثالث هم می‌توانند در این کشور بدون مانع درخواست کار داشته باشند.

مهاجرت به کشور اسپانیا با روش سرمایه‌گذاری

با سرمایه گذاری مناسب در اسپانیا، می‌توانید شرایط مهاجرت به این کشور و زندگی در آن را به دست آورید. اقامت اسپانیا از طریق ثبت شرکت خرید اوراق قرضه، خرید سهام بورس و اقامت اسپانیا از طریق خرید املاک از روش‌هایی است که برای به دست آوردن این ویزا پیش روی شماست که همگی منجر به اخذ اقامت دائم این کشور می‌شود.

اگر بیش از 500000 یورو در صنعت املاک این کشور سرمایه گذاری کنید، واجد شرایط لازم جهت دریافت ویزای طلایی خواهید بود.

پس از ارائه درخواست جهت ویزای سرمایه گذاری و در صورت موافقت با آن که تا حدودی سخت گیرانه است، به شما اجازه اقامت داده می‌شود که در ابتدا فقط برای دو سال اعتبار دارد.

شرط تمدید این مجوز این است که سرمایه خود را در کشور اسپانیا حفظ کنید که زمان مشخصی برای این دوره تمدید وجود ندارد و به نوعی نامحدود است.

در طول این زمان شما باید حداقل شش ماه از سال را در این کشور سپری کنید تا بعد از پنج سال مجوز اقامت دائم شما صادر گردد.

مهاجرت به اسپانیا به روش ویزای تمکن مالی

از دیگر روش‌های مهاجرت به کشور اسپانیا استفاده از ویزای تمکن مالی است. در این روش شما باید ثابت کنید که بدون نیاز به کار در اسپانیا، اندوخته مناسبی در حساب‌های بانکی خود دارید و به صورت ماهانه نیز مقدار مطمئنی به حساب شما واریز می‌شود. برای دریافت این ویزا باید اندوخته ۲۰ هزار یورویی به ازای خود و هر کدام دیگر از افراد همراهتان داشته باشید و ثابت کنید که ماهانه حداقل ۳۰۰۰ یورو به ازای اعضای خانواده به حساب شما واریز می‌شود. در این روش هم بعد از پنج سال تمدید مجوز، می‌توانید اقامت دائم را به دست آورید.

مهاجرت به اسپانیا

مهاجرت به کشور اسپانیا به روش ازدواج

در این روش که از آسان ترین و کم دردسرترین روش‌های مهاجرت به این کشور است شما نیاز دارید که با یکی از شهروندان این کشور ازدواج کنید و حداقل یک سال را در این کشور ماندگار شوید.

پس از طی این مدت شهروندی این کشور را به دست می‌آورید.

البته برای دست یافتن به این هدف، شما باید آزمون‌های زبان این کشور را به خوبی پشت سر بگذارید.

مهاجرت به کشور اسپانیا از طریق تولد در خاک این کشور

برای کسب مجوز مهاجرت به اسپانیا از طریق تولد، شرایط مقداری سختگیرانه است و برای کسب این امتیاز حتما باید یکی از والدین یا هر دوی آنها تابعیت این کشور را داشته باشد.

از دیگر راه‌های دریافت ویزای تولد، این است که کودک متولد شده در این کشور از سوی یکی از شهروندان اسپانیایی به فرزندخواندگی پذیرفته شود.

مهاجرت به اسپانیا از طریق پناهندگی

این روش به دلیل محدودیت‌های بسیار برای پناهندگان در کشور اسپانیا و خطرات آن به هیچ وجه توصیه نمی‌گردد.

اما در صورتی که بتوانید به هر طریقی به این کشور سفر کنید آنجا می‌توانید درخواست ویزای پناهندگی را ارائه دهید.

در ابتدا به شما مجوز موقت شش ماهه ای داده می‌شود که به کارت قرمز معروف است و معمولا اگر کشور شما از بلایایی رنج ببرد با درخواست پناهندگی شما از سوی اداره مهاجرت موافقت می‌شود.

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Share on telegram
Share on whatsapp
Share on twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برخی از مقالات
انواع ویزای کانادا

به مهاجرت به کانادا فکر می کنید؟

مقصدی عالی برای شروع یک زندگی جدید….

فرم دریافت مشاوره

در صورت فقدان مدرک زبان ذکر بفرمایید و فیلد را خالی نگذارید (ندارم)
در صورت فقدان نمره زبان ذکر بفرمایید و فیلد را خالی نگذارید (ندارم)
ساعت دریافت مشاوره*
:
تاریخ موردنظر جهت مشاوره*