مراحل اخذ ویزای سرمایه گذاری در کانادا

لیست محتوا

ویزای سرمایه گذاری یا برنامه مهاجرتی بیزینس از انواع پرطرفدار مهاجرت به کانادا میباشد و برای آندسته از افرادی که تمایل به مهاجرت دائم به کانادا و اخذ اقامت دائم دارند مناسب میباشد.کشور کانادا همیشه نخبگان و افراد موفق دنیا را جذب کرده و برای کسانی که بدنبال تلاش و سختکوشی هستند امتیازات ویژه قائل می‌شود.هم دولت فدرال و دولت های استانی به آندسته از کار آفرینان، سرمایه‌گذاران و مهاجرین موفق خدمات خاصی جهت اقامت دائم در کانادا ارائه می‌کنند.
قابل توجه است که مبلغ مورد تقاضا جهت سرمایه گذاری از هر استانی متفاوت میباشد. برای مثال برای شروع این برنامه در کبک مبلغی در حدود ۸۰۰ هزار دلار کانادا نیاز میباشد در حالیکه در ساسکاچوان این مبلغ حدودا ۳۰۰ هزار دلار ذکر شده. ما با سابقه طولانی در این راستا قادریم شما را در ایم زمینه راهنمایی کرده و اقدامات لازم جهت شروع پروسه را برای شما انجام دهیم.حتما برای شنیدن نظرات کارشناسی ما درباره برنامه مهاجرت سرمایه گذاری استانی با ما تماس بگیرید.

برای کارآفرینان و صاحبان کسب و کار بهترین راه برای مهاجرت به کانادا، سرمایه گذاری در کانادا است. با انتخاب سرمایه گذاری در کانادا می‌توانید علاوه بر بهره‌مندی از شرایط اقتصادی رو به رشد و آزاد این کشور، به همراه کل خانواده اقامت دائم کانادا را دریافت کنید.
طبق آمار سازمان شفافیت بین المل، کانادا را از 10 کشور برتر در زمینه نبود فساد اداری و اقتصادی است. همچنین موسسه Global Finance، بانک‌های کانادا را از امن‌ترین بانک‌های جهان می‌داند و همچنین سازمان همکاری و توسعه اقتصادی (OECD)، کانادا را محبوب‌ترین کشور برای کارآفرینان معرفی کرده است.

جهت دریافت مشاوره با ما در ارتباط باشید

جهت دریافت مشاوره رایگان با ما در ارتباط باشید

اخذ اقامت دائم با ویزای سرمایه گذاری کانادا

لازم به ذکر است که در حال حاضر دولت فدرال کانادا، هیچ روشی برای اخذ اقامت و یا مهاجرت به کانادا از طریق ویزای سرمایه گذاری وجود ندارد. اما به هر حال راه‌های بسیاری برای سرمایه گذاری در کانادا وجود دارد که می‌توانید از طریق ایالت‌ها و دولت‌های محلی اقامت دریافت کنید. در حال حاضر ایالت‌های منیتوبا، ساسکاچوان، جزایر پرینس ادواردز و کبک قابلیت اخذ اقامت از طریق ویزای سرمایه گذاری کانادا را ارائه می‌دهند.

شرایط ویزای سرمایه گذاری کانادا

پیچیدگی‌های بسیاری در روش مهاجرت به کانادا از راه سرمایه گذاری وجود دارد؛ بنابراین به شما پیشنهاد می‌دهیم که از یک وکیل مهاجرت کانادا مشورت بگیرید. در این روش ابتدا باید برای اخذ مدرک زبان اقدام کنید. برای اکثر برنامه‌های اقامت در کانادا چه از راه سرمایه گذاری یا روش‌های دیگر، نیازمند نمره آیلتس جنرال در حد نمره 5 هستید. حتی در برخی از برنامه‌های مهاجرت کانادا به مدرک لیسانس نیاز دارید. به علاوه اگر ویزای سرمایه گذاری کانادا را می‌خواهید باید ثابت کنید که در اداره یک شغل در کشور محل سکونت خود و مدیریت آن سابقه دارید.
در نظر داشته باشید که ارائه مدارک شغلی، ارائه جواز کسب، سوابق شغلی، آگهی روزنامه رسمی تغییرات شرکت جهت تکمیل مدارک ویزای سرمایه گذاری کانادا، در اخذ آن موثر خواهد بود. به علاوه اثبات تمکن مالی شما می‌تواند قدم موثری برای اخذ در اخذ ویزای سرمایه گذاری کانادا باشد. برای اثبات تمکن مالی باید مدارک مالی، بانکی و همچنین اسناد ملکی قابل ارائه داشته باشید. به طور متوسط در نظر داشته باشید که تامین مالی حدود 350 هزار دلار کانادا برای اکثر برنامه‌های مهاجرتی کانادا نیاز است.

کمترین مبلغ سرمایه گذاری در کانادا

نسبت به سایر کشورهای جهان، مقدار سرمایه موردنیاز برای مهاجرت و سرمایه گذاری در کانادا بسیار پایین است. متقاضیان مهاجرت به کانادا با روش سرمایه گذاری می‌توانند با 100 تا 350 هزار دلار کانادا، در این کشور سرمایه گذاری کنند. همچنین اگر اثبات کنید که دارائی مناسب جهت اقامت و سرمایه گذاری در کانادا دارید، در مرحله بعدی در یکی از ایالت‌های کانادا باید سرمایه گذاری کنید. در این مرحله باید طبق شرایط و قوانین همان ایالت اقدام به سرمایه گذاری نمایید.
توجه داشته باشید که حداقل مبلغ سرمایه گذاری در هر ایالت کانادا متفاوت است. برای مثال اگر در ایالت منیتوبا و در شهر وینی پگ که مرکز استان آن است اقدام کنید، مبلغ 250 هزار دلار کانادا باید پرداخت کنید. اگر در یکی از شهرهای اطراف وینی پگ که 50 کیلومتر فاصله دارد اقدام به سرمایه گذاری کنید، باید مبلغ 150 هزار دلار کانادا پرداخت کنید.

شرایط اخذ ویزای سرمایه گذاری کانادا

 لازم به ذکر است که هم اکنون در هیچ کدام از برنامه‌های ویزای سرمایه گذاری کانادا، اخذ اقامت به صورت مستقیم امکان‌پذیر نیست. بنابراین سرمایه گذار باید ویزای سرمایه گذاری کانادا را اخذ کرده و به مدت 2 سال در ایالت محل اقامت حضور داشته باشد. پس از گذشت دو سال سرمایه گذار می‌تواند اقامت دائم کانادا را کسب کند.

طی مدت زمان دو سال که در ایالت مذکور ساکن هستید، نیازی نیست که کسب و کار سوددهی را اداره کنید. اما باید به طور مرتب به اداره مهاجرت و ایالتی، گزارش کسب و کار خود را بدهید. همچنین باید بدانید که در مدت این دو سال، نباید ایالت محل اقامت خود را ترک کنید؛ این عمل موجب ابطال اقامت کانادا برای مدت طولانی می‌شود. 

سرمایه گذاری با ثبت شرکت در کانادا

با انتخاب این روش، یک شرکت در کانادا به نام شما ثبت خواهد شد و مبلغ موردنیاز در حساب ایالت سپرده می‌شود. سپس کسب و کار موردنظر شما ایجاد می‌شود و باید مرتب و متوالی، گزارش‌هایی را به اداره مهاجرت کانادا ارسال کنید. توجه داشته باشید که همراه با ارسال گزارش باید، روند کسب و کار خود در این کشور را توضیح دهید. در طی این مدت دو ساله، ویزای شما ویزای کار کانادا محسوب می‌شود. بنابراین فرزندان شما به عنوان یک شخص خارجی اجازه تحصیل در این کشور را دارند. به علاوه می‌توانید از بیمه و مزایای بین المللی در این مدت دو سال استفاده کنید.

مزایای سرمایه گذاری در کانادا

با ایجاد شرایط مناسب جهت سرمایه گذاری و راه اندازی کسب و کار، کانادا توانسته به یک قطب اقتصادی در جهان تبدیل شود. همچنین مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری مزایای بسیاری خواهد داشت مانند:

  • امکانات و شرایط مناسب شغلی، زندگی و تحصیلی
  • دریافت اقامت دائم ( برای خود فرد و همسر و فرزندان)
  • برخورداری از تحصیلات رایگان برای فرزندان کمتر از ۱۸ سال
  • برخورداری از خدمات بیمه بصورت رایگان
  • عدم نیاز متقاضی به مدارک تحصیلی بالا جهت سرمایه گذاری در کانادا

نکته: سرمایه گذاری نیازمند برخورداری از سابقه و تجربه کار مدیریتی و داشتن سرمایه به مقدار کافی است

توجه داشته باشید که برای ویزای سرمایه گذاری کانادا، تنها مهارت متوسط در زبان‌های انگلیسی یا فرانسه نیاز است. همچنین این مهارت، بدون نیاز به مدارک و نمرات سطح بالا است.

معایب سرمایه گذاری در کانادا

همان‌طور که می‌دانید در کنار ویژگی‌های خوب، ویژگی‌های بد نیز وجود دارد. بنابراین سرمایه گذاری در کانادا به دلایل زیر ممکن است مناسب نباشد:

  • با مهاجرت به کانادا، مسافت بین ایران و این کشور ممکن است برای افرادی که دائما در حال رفت و آمد هستند، ایجاد مشکل کند.
  • در ویزای سرمایه گذاری کانادا، تعداد راه‌های اقدام به سرمایه گذاری در این کشور به نسبت کشورهای اروپایی کمتر است. به عنوان مثال، روش خودحمایتی که در کشورهای اروپایی بسیار محبوب است، در کانادا وجود ندارد.
  • دولت کانادا برای سرمایه گذاری از طریق ثبت کشور به خصوص شرکت‌های خصوصی، به نسبت کشورهای اروپایی سختگیرتر است.

در ادامه، شرایط سرمایه گذاری در 4 استان محبوب کانادا برای ویزای سرمایه گذاری را معرفی خواهیم کرد.

سرمایه گذاری در استان کبک

برای سرمایه گذاری در استان کبک کانادا لازم است حدود 220 هزار دلار کانادا را در یک بانک معتبر سپرده‌گذاری کنید. این بانک معتبر، به عنوان واسطه بین فرد سرمایه گذار با دولت کانادا قرار می‌گیرد. سپس فرد متقاضی و اعضای خانواده‌اش می‌توانند با ویزای سرمایه گذاری وارد کانادا شوند. با ویزای سرمایه گذاری کانادا می‌توانید از خدماتی مانند تحصیلات، بیمه بهداشتی و درمانی استفاده کنید. به علاوه متقاضیان با اخذ اقامت در این استان، در واقع اقامت دائم دریافت کرده‌اند. توجه داشته باشید که برای سرمایه گذاری در کبک به مدرک انگلیسی نیازی ندارید

سرمایه گذاری در استان پرنس ادوارد

برای اقامت از طریق سرمایه گذاری در پرنس ادوارد، متقاضی باید کسب و کار مرتبط با مهرات و تجربه قبلی خود را راه اندازی یا خریداری کند؛ برای این کار باید 275 هزار دلار کانادا سرمایه داشته باشد.

البته در نظر داشته باشید که با اقامت در این استان و زندگی به مدت 6 ماه، حدود 25 هزار از این پول بازگردانده می‌شود. همچنین اگر 1 سال از زندگی در استان پرنس ادوارد گذشته باشد، 50 هزار دلار به متقاضی برگردانده می‌شود. مابقی این پول یعنی 150 هزار دلار، برای راه اندازی بیزینس به فرد متقاضی داده می‌شود.

به علاوه برای اقامت در این استان، فرد متقاضی باید قبل از شروع سرمایه گذاری حداقل 1 بار به این جزیره سفر کرده باشد. همچنین داشتن مدرک تحصیلی لیسانس و زبان آیلتس برای اقامت در این استان اهمیت دارد.

سرمایه گذاری در استان بریتیش کلمبیا

بریتیش کلمبیا که به ونکوور بیشتر شهرت دارد، باید سرمایه‌ای بالغ بر 200 الی 400 هزار دلار کانادا را داشته باشید. در نظر داشته باشید که در صورت موفقیت در راه اندازی کسب و کار در ونکوور، اقامت دائم خواهید داشت. به علاوه اگر سرمایه بیشتری داشته باشید، به جز خانواده خود 1 الی 5 نفر از اعضای کاری خود را برای بیزینس می‌توانید به کانادا ببرید.

سرمایه گذاری در استان منیتوبا

برای سرمایه گذاری در استان منیتوبا، متقاضی باید 100 هزار دلار کانادا را نزد دولت کانادا سپرده گذاری کند. در واقع این سپرده گذاری این امکان را برای متقاضی فراهم می‌کند که تا 150 هزار دلار، از دولت کانادا وام دریافت کند. لازم به ذکر است که اگر در کسب و کار خود موفق باشید، این مبلغ 100 هزار دلاری به شما برگردانده می‌شود. البته فراموش نکنید که در هر صورت، متقاضی اقامت دائم کانادا را خواهد داشت.

به مطالب این صفحه امتیاز دهید

میانگین امتیاز 5 / 5 – تعداد رای 1

آخرین مقالات

پرسش و پاسخ متداول

آیا سرمایه گذاری در کانادا برای متقاضیان ایرانی امکان پذیر است؟

سرمایه گذاری یکی از مطمئن‌ترین و آسان‌ترین راه‌های مهاجرت به کانادا است. بنابراین متقاضیان ایرانی می‌توانند از طریق روش‌های مختلف مانند استارتاپ، کارآفرینی و سایر روش‌ها سرمایه گذاری کنند. به علاوه داشتن شرایطی چون تجربه کار، مهارت در زبان از عوامل تاثیرگذار هستند

بهترین سرمایه گذاری در کانادا کدام است؟

با وجود راه‌های مختلف سرمایه گذاری، روش کارآفرینی استانی و ثبت شرکت، از بهترین راه‌های سرمایه گذاری در کانادا به هستند.

آیا سرمایه گذاری در کانادا اقامت دائم کانادا به همراه دارد؟

سرمایه گذاری در کانادا، مستقیما امکان دریافت اقامت، ویزا و پاسپورت کانادایی را برای متقاضیان فراهم نمی کند. دریافت اقامت، پس از گذشت ۴ سال برای متقاضیان امکان پذیر خواهد شد. برای اخذ اقامت دائم از راه سرمایه گذاری باید دو سال از ویزای سرمایه گذاری و دو سال از حضور در کانادا گذشته باشد.

آیا سرمایه گذاری در کانادا از طریق خرید ملک امکان پذیر است؟

سرمایه گذاری در بعضی استان‌های کانادا مانند نوا اسکوشیا، نیوفاندلند، انتاریو، بریتیش کلمبیا، کبک و نیوبرانزویک برای متقاضیان خارجی امکان پذیر است. توجه داشته باشید که در دیگر استان‌ها، با محدودیت‌هایی  جهت اخذ اقامت با سرمایه گذاری کانادا مواجه خواهید بود.

همچنین توجه داشه باشید که با سرمایه گذاری از طریق خرید ملک، اقامت کانادا را به همراه نخواهد داشت. بلکه متقاضیان باید در این کشور به کسب و کار معتبر مشغول باشند تا اقامت دائم به دست آورند.

حداقل سرمایه برای مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری چقدر است؟

متقاضیان برای دریافت اقامت کانادا از طریق سرمایه گذاری نیازمند داشتن حداقل سرمایه ای بالغ بر ۱۰۰ هزار دلار کانادا می باشند.

چه مدت بعد از سرمایه گذاری در کانادا می توان اقامت دائم گرفت؟

پس از گذشت دو سال از کسب و کار شما، در پایان این دوره و با ارائه گزارش برای درخواست اقامت دائم می‌توانید اقدام کنید. اگر با درخواست شما موافقت شود، از کلیه امکانات یک شهروند کانادایی برخوردار خواهید بود. امکانات شهروند کانادایی شامل بیمه کانادا، تحصیل رایگان برای فرزندان، تحصیل در دانشگاه‌های کانادا با شهریه عادی دانشجویان کانادایی و سایر امکانات یک شهروند خواهد بود.

آیا سرمایه گذاری در کانادا محدودیت سنی دارد؟

محدودیت سنی خیر، ولی سن می‌تواند یک فاکتور برای امتیازگیری باشد؛ سن خیلی بالا می‌تواند باعث کاهش امتیاز شود.

تفاوت ویزای سرمایه گذاری با ویزای کارآفرینی چیست؟

سرمایه گذاری یکی از مطمئن‌ترین و آسان‌ترین راه‌های مهاجرت به کانادا است. بنابراین متقاضیان ایرانی می‌توانند از طریق روش‌های مختلف مانند استارتاپ، کارآفرینی و سایر روش‌ها سرمایه گذاری کنند. به علاوه داشتن شرایطی چون تجربه کار، مهارت در زبان از عوامل تاثیرگذار هستند.

با اخذ ویزای سرمایه گذاری کانادا، می‌توانم همسر و فرزندانم را با خود همراه کنم؟

بله؛ پس از تأیید و اخذ ویزای سرمایه گذاری در کانادا، می‌توانید همسر و فرزندان زیر 22 سال خود را به کانادا ببرید. البته این مورد باتوجه به شرایط استان‌هایی که این ویزا را  صادر می‌کنند، متفاوت است.

به مهاجرت به کانادا فکر می کنید؟

مقصدی عالی برای شروع یک زندگی جدید….

فرم دریافت مشاوره

در صورت فقدان مدرک زبان ذکر بفرمایید و فیلد را خالی نگذارید (ندارم)
در صورت فقدان نمره زبان ذکر بفرمایید و فیلد را خالی نگذارید (ندارم)
ساعت دریافت مشاوره*
:
تاریخ موردنظر جهت مشاوره*